Kettlowe Q&A - Maciej Łuczak : 08.11.2017

Czym uzupełniać trening z #kettlebells? ? Ile razy w tygodniu ćwiczyć, aby osiągać założone cele? Dziś na kettlowe Q&A odpowiada ? Maciej Łuczak - Coach & Athlete!

Ile lat trenujesz z kettlami? Co Cie skłoniło do rozpoczęcie treningów z kettlebells?

Kettlami zajmuję się od ponad 7 lat. Trafiłem na kettle przez zupełny przypadek. Z przyczyn zawodowych musiałem zrobić przerwę w treningach sportów walki i szukałem aktywności mniej angażującej czasowo, dzięki której będę mógł w podobny sposób walczyć sam ze sobą i pokonywać własne słabości. W trakcie rozmowy na ten temat z przyjacielem (Filipem Madejem), z którym wspólnie szukaliśmy interesujących form aktywności oraz tzw. mądrego ruchu, pochwalił się, że znalazł w Internecie ciekawy trening kulami z uchwytem. O kettlach w Polsce mało kto wtedy słyszał. Poszukałem głębiej, znalazłem jedno, drugie szkolenie, pojechałem i tak się zaczęło. Pierwsze zawody pokazały, że wyniki są dobre, aktywność interesująca i tak zostało do dziś.

Czym najlepiej uzupełniać trening z kettlami (jakimi dodatkowymi aktywnościami- bieganie? rozciąganie? etc.)

Trening z kettlami należy uzupełniać każdą formą aktywności, w moim przypadku jest to w pierwszej kolejności BJJ, rozciąganie, trening kalisteniki w tym duże ilości podciągnięć, trening sztangą z dużymi obciążeniami, trening Indian clubs oraz Mace. Wszystko, co sprawia, że osiągam progres w tym co robię i daje nowe doświadczenia z ruchem i pozwala odkryć ruch na nowo.

Ile razy w tygodniu najlepiej trenować, aby efekty były zauważalne?

Jeżeli myślimy o wysokiej formie sportowej, to minimum jedna jednostka treningowa dziennie z wyłączeniem 1 -2 dni na odpoczynek i regenerację. Forma amatorska to każda mniejsza ilość treningów. Efekty będą zauważalne, jeżeli tylko ruszysz tyłek z kanapy. Wszystko zależy od Twojego zaangażowania.

Jaki błąd treningowy wśród swoich podopiecznych zauważasz najczęściej?

Najczęstszym błędem jest nieprzykładanie się do elementarnych podstaw nie tylko treningu kettlami, ale i ogólnie pojętego treningu, w tym podstawowych ćwiczeń stabilizacji. Pamiętajmy jednak, że stabilizacja to nie tylko mięśnie brzucha.

Twoja złota rada dla tych, którzy zaczynają swoje treningi Girevoy Sport?

Wszystko co robisz na treningach powinno mieć swój cel! Zawsze warto wiedzieć po co robimy to co robimy. Ćwiczenia bez celu prowadzą donikąd. Zawsze zbliżaj się krok do swojego założonego celu, jakikolwiek on będzie👊👊.

 

? Maciej to fizjoterapeuta, trener sportowców oraz trener personalny. Absolwent Społecznej Akademii Nauk w Łodzi na kierunku fizjoterapia, Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Łodzi, specjalizacja: kultura fizyczna i zdrowotna.
Dwukrotny Mistrz Świata, i sześciokrotny Mistrz Polski Kettlebell Lifting. Ponadto Mistrz Świata Federacji IKMF 2017, najbardziej utytułowany zawodnik Kettlebell Lifting w Polsce.


Powrót

Komentarze

Dodaj komentarz

Nick:

Komntarz:

NEWSLETTER

Dołącz do naszego newslettera i otrzymuj nasze najnowsze oferty i promocje.

Dołącz do newsletter