Kettlowe Q&A - Gosia Albin : 06.11.2017

Odważniki kulowe (kettlebells) są znanym narzędziem treningowym dla większości osób przychodzących na siłownię. Wiele z nich zadaje sobie jednak pytania: Jak zacząć ćwiczyć z nimi bezpiecznie? Czy u kobiet taka aktywność nie spowoduje zbytniego rozrostu tkanki mięśniowej? Czy to bezpieczne? Gosia Albin rozwiewa te wątpliwości w krótkim secie pytań i odpowiedzi.

Co Cię skłoniło do rozpoczęcia treningów z kettlami?

Po 10 latach pracy jako instruktor fitness oraz po drugiej ciąży chciałam spróbować czegoś nowego. Czegoś co pomoże mi wrócić do formy szybciej niż tradycyjne treningi na sali fitness. Poznałam kettle krótko przed zejściem w 2 ciążę. Już wtedy wiedziałam, że to bardzo ciekawe narzędzie treningowe - kompletne, którym można wyćwiczyć zarówno dolne partie ciała jak i piękne ramiona oraz brzuch :)

 

Czym różni się trening z kettlebells od treningu np. ze sztanga lub hantlami?

Kettlebells poprzez swój charakterystyczny kształt kuli z rączką nadają ćwiczeniom zupełnie inny wymiar niż tradycyjne hantle czy sztanga. Ruchu balistycznego nie da żadne inne narzędzie treningowe. Dzięki tym właśnie zasadom biomechaniki ruchu balistycznego jesteśmy w stanie zaangażować do pracy całe ciało nie wyszczególniając żadnej grupy mięśniowej. Jednocześnie rozwijane są: siła jak, wytrzymałość siłowa, kooordynacja ruchowa, dynamika oraz mobilność. Tego nie da się zrobić przy użyciu innych narzędzi treningowych.

 

Masz mnóstwo dobrej energii! Jak mobilizujesz się do treningów gdy brakuje jednak  sił?

Rzeczywiście czasami tych sił chciałoby się mieć więcej ;-) Codzienne obowiązki mamy i trenera dają często się we znaki. Ale zawsze motywuje mnie cel, który sobie stawiam. Jeśli przygotowuję się do konkretnych zawodów np. Mistrzostw Świata, to pomimo czasami braku czasu, chęci czy energii, treningu nie odpuszczam. I ta energia wraca gdy przekroczę próg siłowni :) Motywuje mnie również to że dobrze wyglądam, czuję się bardzo kobieco w swojej skórze i nie chciałabym tego zaprzepaścić =) Wiem jak wiele treningi dają mi korzyści zarówno tych wizualnych jak i mentalnych.

Co mówisz kobietom, które przychodzą do Ciebie jako trenera personalnego i obawiają się kettli (nie umiem, nie dam rady, nie chcę mieć ogromnych mięśni)??

To proste, pytam ich czy w ich ocenie ja wyglądam jak kulturystka? I wszystkie wątpliwości szybko znikają. Jeśli ktoś trafia do mnie to zazwyczaj jest to świadomy wybór, właśnie dlatego, że zawsze powtarzam - kettle pięknie rzeĹşbią ciało i są dla każdego!

 

Czy kettlebells to dobry pomysł, gdy chce się zrzucić kilka kilogramów?

To świetny pomysł. Jednak aby to osiągnąć należy ćwiczyć pod okiem wyszkolonego trenera czy instruktora kettlebell, który potrafi dobrać ćwiczenia w taki sposób by spadek wagi był optymalny ,a ćwiczenia wykonywane były prawidłowo technicznie z zachowaniem zasady bezpieczeństwa.

Jaki jest najczęstszy błąd treningowy, który zauważasz wśród swoich podopiecznych?

Częstym błędem jest myślenie, że formę życia można zrobić w 3 miesiące. Niestety tak to nie działa. Praca nad swoim ciałem, zdrowym odżywianiem, regeneracja to zazwyczaj proces złożony i potrzeba czasu na trwałe efekty.

 

Twoja złota rada dla początkujących to….

Nie bójcie się spróbować treningu kettlebell. To wyjątkowe narzędzie pomoże w osiągnięciu Waszego celu oraz uwierzyć bardziej w siebie. Każdy kiedyś zaczyna. Od Was zależy, którą drogą wyruszycie by być sprawnym , zdrowym, aktywnym, świadomym oraz szczęśliwym człowiekiem =)


Powrót

Komentarze

Dodaj komentarz

Nick:

Komntarz:

NEWSLETTER

Dołącz do naszego newslettera i otrzymuj nasze najnowsze oferty i promocje.

Dołącz do newsletter